HAVING TROUBLE LOGGING IN? PLEASE DO NOT CREATE A NEW ACCOUNT, USE THE 'FORGOT PASSWORD' INSTEAD!

One route Assigned to multiple aircraft

Let us know what your wishes and/or ideas are for VAFS/VCAS here.

READ & FOLLOW THE POSTING RULES BEFORE POSTING!
Post Reply
VAFS001
Class A Airspace
VA Name: VAFS
VA ID: 1
Callsign: VAFS001

Re: One route Assigned to multiple aircraft

Post by VAFS001 » April 2nd, 2015, 5:47 pm

Just turn on the 'Fly any aircraft' option. Set a route for an aircraft but allow your pilots to select the aircraft they want to fly in the client.

Mike
Image

584 - Pizzma's World Airlines - PWA644

taran
Class C Airspace
VA Name: Seattle Virtual Airlines
VA ID: 26254
Callsign: ZSE101

Post by taran » April 2nd, 2015, 10:49 pm

but if we do that then they could try to fly a B747 on a C208 route. Meaning they would only get a load of passengers a C208 is capable of flying instead of the B747....
Image

Sven2157
Class A Airspace
VA Name: Chicago Flights
VA ID: 17898
Callsign: CFX2157

Post by Sven2157 » April 3rd, 2015, 12:04 am

<blockquote class="ipsBlockquote" data-author="Farley Borges" data-cid="20861" data-time="1427996455">Prezados Senhores,

Ter uma companhia aérea virtual "DAFAZENDA AIRLINES" e gostaria de saber se é possível fazer, para além de rotas da seguinte forma:

Sempre que tenho uma aeronave tem a fazer rotas específicas para ela ou que se registou no "VAFs" mais de 13.000 rotas e ter que refazer todas as rotas toda vez que recebo uma aeronave em vez de anexar apenas as rotas de novas aeronaves. Eu acho que uma grande perda de tempo e trabalho desnecessário, portanto, apenas querendo saber se é possível,
-Faça Um link onde eu posso baixar rotas existentes para a nova aeronave sem remover o antigo "TRANSFER ONLY"

EXEMPLO:

ROUTE A TRANSFERIR
Número de rota - Número de aeronaves

AERONAVE DE SER TRANSFERIDOS
Novo número da rota - Número de aeronaves

Isso faria com que o nosso serviço mais fácil, porque como você sabe que tem um hobby, e também temos serviços fora do computador para manter nossas famílias e pagar nossas contas.
Agradeceria muito se você pensar em alguma maneira de AJUDE-NOS

FARLEY DE CASTRO BORGES
PRESIDENTE DA "DAFAZENDA AIRLINES"
NÚMERO DE CONTA: DFC257820731921
VIRTUAL AÉREA ID: 23521</blockquote>As per the POSTING RULES, please post in ENGLISH ONLY.

<blockquote class="ipsBlockquote" data-author="taran" data-cid="20863" data-time="1428014988">but if we do that then they could try to fly a B747 on a C208 route. Meaning they would only get a load of passengers a C208 is capable of flying instead of the B747....</blockquote>Well, for so many reasons, hopefully your pilots are smarter than that.
Last edited by Sven2157 on April 3rd, 2015, 5:31 am, edited 1 time in total.
Regards,

Sven2157

Image
DO NOT PRIVATE MESSAGE ME FOR SUPPORT, UNLESS ASKED TO DO SO!
PLEASE ASK IN THE FORUM!

HCVC-14

Post by HCVC-14 » December 27th, 2017, 9:41 pm

After reading multiple posts on assigning one route to multiple aircraft, I am confused as to if this is possible or not.

Example: I have 2 Dassault Falcon 7x's & 2 Boeing 737-700 BBJ's that I want to be able to fly the same routes.

I just hope I don't have to create the same route for each aircraft.

Thank You for any explanation anyone can provide.

Chris
CEO, Hampton Country Virtual Charters

Post Reply